Всі люди світу рівні в своїх правах

Виховна година гендерної рівності

Виховна година гендерної рівності

Тема: Всі люди світу рівні в своїх правах

Виховна година гендерної рівності

Мета: надати учням інформацію з гендерних питань в доступній для них  формі, показати , що дівчата і хлопці мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях з використанням ігор та конкурсних завдань. Сприяти згуртуванню  дитячого колективу. Формувати навички колективізму, позитивне ставлення до протилежної статі.

Реквізит: аркуші паперу, картки.

Хід виховної години

Вчитель: Наш  сьогоднішній урок незвичайний.

Щоб дізнатися, над чим працювати, треба кросворд хутчіш розв’язати.


  1. Чого прагнуть люди у всьому світі? (миру)
  2. Угода, міжнародний договір з певних питань. (конвенція)
  3. Те, що ти можеш робити, те, у чому тобі не можна відмовити. (право)
  4. Загальні правила, закономірності, за якими живуть люди в суспільстві, державі. (закони)
  5. Станьмо ж разом, друзі, хлопчики й …(дівчатка). (В.Дон)
  6. Риса, притаманна представницям жіночої статі. (чарівність)
  7. Що є найціннішим для людини? (життя)
  8. Що ми найбільше цінуємо в характері представників чоловічої статі. (мужність)

Уважно подивіться на відповіді, відгадайте, яка тема нашого уроку? “ Всі люди світу рівні в своїх правах ”.

-Діти, з чим асоціюються у вас слова: “дівчинка, “хлопчик”?

Проаналізувати асоціації, зупинитися на тих, які є спільними для дівчаток і хлопчиків.

Учитель: Сьогодні ми поговоримо про рівність дівчат і хлопців, жінок і чоловіків, про стосунки між вами.

Людина – це найцінніший скарб матінки Природи. І кожен з нас є неповторною особистістю. Нам пощастило жити в той час, коли на Землі діють закони, які оберігають людину, її життя та індивідуальність. Ми з вами – громадяни України. У нашій країні кожна людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою соціальною цінністю. Так записано у Конституції України – Основному Законі нашої країни. А в 1991 році, коли Україна стала суверенною і незалежною державою, Президент нашої країни від імені України підписав Міжнародний договір – Конвенцію про права дитини. Цим самим Україна зобов’язалася створити умови, засоби і заходи, за допомогою яких забезпечити права і свободи дитини. Згідно з Конвенцією у 2001 році Верховна Рада України прийняла Закон “Про охорону дитинства”.

Одним з найважливіших прав дитини – є право на життя. Наша держава визнає право кожної дитини на життя з моменту її народження, гарантує їй право на охорону здоров’я, кваліфіковану медичну допомогу, сприяє створенню умов для здорового розвитку, незалежно від того, дівчинка це чи хлопчик.

Також з моменту свого народження кожна дитина, знову ж таки, і хлопчик, і дівчинка, має право на індивідуальність – власне ім’я й отримання громадянства. Для цього немовля реєструють (записують у державних документах його прізвище, ім’я  та по батькові, дату народження, імена батьків, місце, де дитина народилася). Дитина стає справжнім громадянином, а на підтвердження цього отримує свідоцтво про народження.

Отже, і в цьому праві дівчатка і хлопчики рівні.

До речі, ви помітили, що нерідко жінки й чоловіки мають співзвучні імена?

Давайте позмагаємосяхто добере більшу кількість співзвучних імен.

Наприклад, Богдана і Богдан; Валентина і Валентин; Владислава і Владислав; Ярослава і Ярослав. (Учні доходять висновку, що дівчата й хлопці, жінки й чоловіки можуть мати й мають співзвучні імена)

 

Учитель: Говорячи про права ми не можемо не говорити про наші обов’язки перед найдорожчими , найріднішими для нас людьми. Ми повинні вчитися поважати тих, хто завжди дбає про нас, допомагає нам, піклується про нас.

(Учні отримують певний набір карток з зображенням предметів, що символізує допомогу по господарству (прищіпка для білизни, викрутка, серветка для стирання пилу, цвях, віник, відро для сміття). Дошка розділяється на два умовні сектори – “жіночий” та “чоловічий”. Якщо учень вважає, що предмет, який він тримає в руках суто жіночий, то він прямує до жіночого сектору, якщо ж він гадає, що цим предметом користуються переважно чоловіки, він повинен опинитися у чоловічому . Після закінчення гри учитель коментує результати. При цьому учні доходять висновку, що розподілу обов’язків на винятково “жіночі” і “чоловічі” у родині не може бути. Спільна праця згуртовує батьків і дітей, є проявом взаємної підтримки і поваги.

Давайте проведемо дослідження на тему “Одяг жінки, одяг чоловіка”

(діти роблять висновок, що в сучасному світі грані відмінностей в одязі жіночому й чоловічому стрімко стираються).

Тема наступного дослідження  – професії. Чи можемо ми чітко розмежувати їх на суто чоловічі  і суто жіночі.

(Аналіз відповідей учнів, в ході якого підводимо їх до розуміння того, як стираються  відмінності між чоловічими і жіночими професіями).

Учитель: Сьогодні багато жінок у бізнесі, політиці, а серед чоловіків – кулінари, перукарі, візажисти. Відомо, що шеф-кухарями ресторанів найчастіше працюють чоловіки, а в сім’ї готує  жінка. Педагог – суто чоловіча професія. Видатні педагоги – переважно чоловіки. Однак сьогодні у школах працює лише 6% учителів-чоловіків, а серед вихователів дитсадків – немає жодного.

У сучасному світі стрімко зростає кількість жінок, які сідають за кермо автомобіля. Якщо 35 років  тому лише 6% жінок мали права водія, то на сьогодні 30%. І , до речі, жінки вправніше, впевненіше, надійніше і значно обережніше , ніж чоловіки, керують автомобілем. В аварійні ситуації частіше потрапляють чоловіки.

Сьогодні на численних прикладах ви побачили, що дівчатка і хлопчики різні, але попри це – вони рівні. Рівні, бо дівчатка ні в чому не поступаються хлопчикам: ні у вмінні логічно мислити, ні у вмінні творчо працювати, співпрацювати і висловлювати свої думки. Вони такі ж спритні і вправні, такі ж кмітливі і вдумливі. Отже, вони заслуговують на повагу, як і всі жінки, які народжують дітей, доглядають за ними, вчать говорити, ходити, перуть, готують їжу, створюють затишок удома. Та ще й працюють так само, як чоловіки. Жінкам дуже нелегко в житті. Та якщо вони відчувають чоловічу підтримку, то можуть впоратися з усіма справами і залишатися ніжними, добрими, гарними і чарівними.

Ви зрозуміли, що надійний друг може бути і дівчинкою, і хлопчиком. Я думаю, що тепер наші дівчатка більше ніколи не будуть вважати хлопчиків нецікавими, а хлопчики ніколи не ображатимуть дівчаток, а навпаки будуть їх захищати. Ви всі переконалися, що існує багато справ, які можна, які необхідно, які цікаво робити разом. Лише разом і дівчаткам, і хлопчикам можна виступати єдиною командою. Лише разом і дівчатка, і хлопчики можуть стати сильною командою, девізом якої буде “Я – хлопчик, я – дівчинка, ми – рівні”.